{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

فانی: از فاجعه جلوگیری کردیم

ثبت شده در: 1394/02/3 مشاهده: 67     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

 فانی: مدیریت جذب نیرو در آموزش و پرورش و برطرف کردن مشکلات آن با توجه به بازنشسته شدن ۳۸ هزار معلم/اجرای طرح برنامه تعالی مدیریت در ۵۷۰۰ مدرسه در سال تحصیلی کنونی/رویکرد اصلی آموزش و پرورش در دولت ارتقای کیفیت و اجرای سند تحول بنیادین است.

به گزارش تیم رصد گاما به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی گفت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقای کیفیت و اجرای سند تحول بنیادین است که در آخرین جلسه شورای معاونان نقشه راه اجرای این سند به تصویب رسید که می تواند مبنای تدوین برنامه ششم توسعه قرار بگیرد.

فانی، آموزش و پرورش را با یک میلیون فرهنگی و بیش از 13 میلیون دانش آموز بزرگ ترین دستگاه اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش برای تحقق راهبرد ارتقای کیفیت پنج سیاست «ساماندهی نیروی انسانی»، «توسعه مشارکت ها»، «تمرکززدایی»، «عملیاتی کردن بودجه» و «ارتقای مدیریت آموزشگاهی» را در آغاز به کار این دولت اتخاذ کرده که با توفیقاتی همراه بوده است.

فانی، وزیر آموزش و پرورش گفت: در 600 مدرسه بودجه را عملیاتی کرده ایم.

فانی با اشاره به بازنشسته شدن 25 هزار معلم در سال 93 تصریح کرد: در همین سال آموزش و پرورش با افزایش پوشش تحصیلی حدود دویست هزار دانش آموز رو به رو شد که اگر ساماندهی نیروی انسانی به خوبی اجرا نشده بود کمبود 40 هزار کلاس درس درابتدای سال فاجعه ای برای نظام و آموزش و پرورش ایجاد می کرد که کمترمورد توجه منتقدان به آموزش و پرورش قرار گرفت.

 وزیر با بیان اینکه بیش از یک میلیون و دویست هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل اند، تصریح کرد: در بحث توسعه مشارکت ها در سال تحصیلی کنونی حدود 40 هزار دانش آموز را در مدارس دولتی از طریق اجرای بسته حمایتی از مدارس غیر دولتی و با کمک موسسان مجرب و با هزینه ای معادل یک سوم هزینه در مدارس دولتی سازماندهی کردیم که باعث حل بخشی از مشکلات آموزش و پرورش و افزایش بهره وری در منابع شد.

فانی با بیان اینکه در سال تحصیلی کنونی و با مجوز مجلس شورای اسلامی عملیاتی کردن بودجه را در 600 مدرسه آغاز کردیم تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم درسال تحصیلی 95-94 با بررسی نقاط قوت و ضعف آن، تعداد بیشتری از مدارس را با این طرح اداره کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره سیاست ارتقای مدیریت آموزشگاهی گفت: اعتقاد داریم که با استفاده از مدیران توانمند بهتر می‌ توانیم با هدف کیفیت بخشی، مدارس را اداره کنیم و به همین علت اجرای طرح برنامه تعالی مدیریت در 5700 مدرسه را در سال تحصیلی کنونی کلید زده ایم.

وی با بیان اینکه نخستین گروه دانشجو معلمان در سال 95 وارد نظام آموزشی می شوند، تصریح کرد: در پایان سال تحصیلی 94-93 حدود 38 هزار معلم بازنشسته می شوند که باید با ساماندهی و کنترل جذب نیرو مشکلات آموزش و پرورش را به خوبی مدیریت کنیم.